Friday, June 19

Sadisnya 1 Ramadhan

Biasalahkan.. tajuk macam sadis sangat, tapi mana ada sadis. hehehhe saja buat gempak saja.

Ceritanya macam gini... la la la la.. sebelum tido. Siap-siap kunci jam 4.15 pagi. Bangun untuk masak dan panaskan lauk untuk sahur..Syiok tido punya pasal... Ya ALLAH kul 5.30 pagi bangun.. Huwaaaaaaaaaaaaa... bangun dengan segera. Pergi turun. Ambil air kosong. bawak naik atas..

" Yang.. Yang.. bangun. 5.30 dah ni. minum.. minum.. "
" kakak..kakak.. bangun.. minum.. minum.. " ambilkan air kosong.. kasi le ke kakak minum.

Dalam muka mamai tu,, Ayah dan kakak pun minum air kosong sahaja. hahahha.. sian tengok. Ayah dengan selambanya kata.. Hari ini cutilah ye.. "Ibu kata Cuti apa nya.. keje la. lambat sahur jek pun.
Ayah kata.. cuti kerja la.. alasan lambat sahur. hahhaa . Ciss...

Maka ceritanya ialah Sahur air sahaja. tak lama tu Azan...

Itu kisah sahur.

Ini kisah berbuka pulak..

Sampai opis.. fikir-fikir gak nak masak apa masa berbuka. sebab dah cakap dengan Ayah.. Kalau boleh tahun ini kita jangan berbuka kat luar. Masak aje kalau ibu tak outstation. Barang-barang pun dah beli sikit-sikit. hehheheh.. Semangat ni.

Sempat gak la surf kat internet resepi-resepi yang nak di masak berbuka..

jeng...
jeng....
jeng...

Ya Allah... Jalan giler Jammed. Nak balik masak macam mana.. usaha untuk cilok.. tapi. tak bley.. Jammed tu mula dari kuar opis.. panjngggggggggggggggggggggggggggggggg... sampai tol sungai besi..Acaner ni nak masak..Semua orang balik masa yang sama ke?? adoi.. selalu bila balik masa ini.. tak jammed. Uwaa.. kenapa semua nak balik awal ni..

Watsapp ayah.. ( huhuhu amalan ini jgn di ikuti.. berwatsapp ketika memandu.) heheh tapi masa watsapp ni kereta tak bergerak.. sebab jammed.Mintak masak nasi dulu. sebab rasa-rasanya jam 6.30 petang pun tak sampai... dalam hati kalau dah masak nasik.. nanti sampai.. sempat kot goreng telur ..hahaha.. berbuka nasi, telur dan kicap jek.. bley..

Tahu dak... ibu sampai 6.45 petang... uwaa.. nak masak apa. Sampai aje rumah.. tgk ayah, kakak dan adik tak der. Pergi dapur.. tgk nasik ayah tak masak.. uwaaa... tengok atas meja makan.. jeng.. jeng.. jeng... nasi bungkus.. hahahhahaha.. Alhamdullillah..

so.. 1 Ramadhan.. makan nasi bungkus aje la.. tapi lauk nya tahap OK je la.. Ayah beli 4 nasi bungkus

1. untuk kakak.- nasik lemak lauk masak merah ayam
2. untuk adik - nasik lemak dengan Ayam goreng
3 untuk ibu - nasi, goreng paru pedas dan Asam pedas ikan
4 untuk ayah - nasi, sambal cilipadi ayam dan sambal ikan bilis

heheh ibu sempat panas kan kambing pangang semalam.. hehehe

Air.. Teh o Ais malam tadi yang buat banyak simpan dalam peti ais dan Teh tarik dan semestinya Air kosong. hahhahha
Tapi kakak merungut... ibu kenapa teh o ni tak rasa apa apa. tak sedap.. hahhaa.. memanglah sebab teh o ni ibu buh gula sikit sangat. tapi adik.. tibai jek minum.. siap nak lagi.. hahhahaha.

tu la ceritanya.. hehehe


hahahhaa.. cam gini la bentuknya nasi bungkus.. tapi gambo ni ibu cilok dari en google images. Tak sompek fikir semalam nak ambil gambar. Saraf otak tak berhubung semalam..


Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan