Tuesday, July 15

Solat dan Puasa

Waktu rehat dari mesyuarat macam ni.. selalu teringat kat anak-anak kat umah. Buat apa diorang ye..Kakak mmg suka bertanya.. penat nak jawab. Adik.. macam biasa.. bebel entah apa butirnya.. lepas tu menangis kalau ibu jauh dari dia. Kakak ni mmg suka bertanya.. Ari tu kakak kata dengan ibu.... Ibu.. penat la.. banyak kalinya solat.. Ibu jawab.. Kakak Solat tu wajib... buat apa puasa.. kalau tak solat.. baik tak payah puasa..solat dan puasa akan menyebabkan kita tak masuk neraka... Kakak nak masuk neraka???  Dengan segera Kakak jawab .. tak nak... Selalu berdoa agar Kakak dan Adik jadi anak ibu dan ayah yang baik.. dan menjadi manusia yang cemerlang dari segi Agamanya.. memberi manafaat kepada Bangsa dan Negara..

Ibu dan Ayah kena IstiQamah..

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan