Monday, February 22

NAsiB.. NASib..

Boring boring kat opis sebab semua keje dah siap, tetiba aku teringat satu cerita yang berlaku dalam minggu ni gak. Cerita mengenai kawan aku. Lama aku tak jumpa, last jumpa tak silap aku tahun lepas. Orang nyer boleh dikategorikan cantik. 

Aku kesian ngan dia, baru baru ni aku dapat tahu dia dah kawin. Alhamdulillah. Tapi korang mesti pelik, kenapa aku kesian kan. Nak tahu sebab apa, sebab dia kawin dengan suami orang. Aku tak kisah la kalau dia kawin ngan suami orang pun as long as dia bahagia dan mak dia restu, tapi yang aku terkejut dia leh bagitau aku.. skang dia ngah bengang dan berapa hari dah berendam air mata, dan tak lalu makan dan rasa nak gila dan nak lari jauh..Aku Tanya kenapa? Dia kata suami dia tak kasi dia mengandung, sebab nanti perut dia tak cantik dah dan beberapa perkara lagi la.. hehe tak leh cerita banyak banyak.... aiyooooooooooookk. Terkujat aku. Aku tahulah lelaki tu dah ada anak, tapi jgn la buat isterinya yang no 2 tu macam tu. Sian dia. Dia pun nak ada zuriat jugak. Pentingkan diri sungguh. Haishh.. sakit hati aku dengar.. pastu aku Tanya asal leh kawin ngan lelaki tu. Dia kata.. dia dah kecewa ngan cinta ni. Mak dia suka ngan lelaki ni.. kawin jek la. Tapi dia kata kat aku dia pelik.. kenapa mak dia boleh suka ngan lelaki ni, sedangkan mak dia dah tahu lelaki dah kawin. Mak dia pernah pesan , jgn sesekali kawin ngan suami orang.. pelik pelik.. Dia sendiri kata.. lelaki ni main politik hebat ngan mak dia, sebab tu dia mak dia suka. Pergh… cayalah. Last last dia kata kat aku, kalau dia tahu lepas kawin jadi macam ni, baik dia membujang je.bujang lagi best.

Pelik kan.. tapi lelaki tu dan dia sebenarnya gf dan bf dulu..tak kan tak bincang bincang sebelum kawin.. or.. sebelum kawin ikut jek.. tapi dah kawin ikut kuasa veto dia jek.. Cis.. apa punya lelaki jenis ni. Pentingkan diri sendiri.

No comments:

Post a Comment

Bercakap-cakaplah di sini sesuka hati dengan kaedah bersopan..

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan