Monday, July 8

Edisi sliding scale...

Pepagi lagi dlm jam 5.00pagi nurse dah ronda. Dia kejutkan ibu dan bgtahu.. pn bangun awal yer.. mandi .lepas solat subuh ..kita nak buat sliding scale . Apa ke jadahnya sliding scale tu.. ibu pun tak tahu... huhhhuhhu. Ok kan ajer. Lepas tu nurse kata sebab kencing manis pn tinggi so kita kena bagi insulin guna sliding scale..wooo..lepas tu kita chek kencing manis pn 1 jam sekali. Huhuhhu...ti ibu tunjuk alat tu ek... alat tu masuk kan insulin  actrapid dan air.. kita panggil air ler... tapi nama kat botol tu sodium chrolide.. ha gitu ler... kang tunjuk gambor la..

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan