Sunday, July 7

Edisi dari induce terus ke c zer

Plannya pagi esok nak induce. Tadi bila doktor round utk check up.. pegang perut ibu.. rasa rasa.. tekan tekan.. terus dia kata.. baby besar ni. I think about 3.6kg.. before this.. baby u berapa.. ibu kata 3.3. Tapi czer. Sebab tak bukak jalan. Last hanya 4 cm sahaja. Dia senyum.. dan kata.. kalau 3.3 pun tak bukak jalan.. yg ini lagi besar.. lepas tu di bagitahu kat doktor lagi satu.. kita buat scan utk tk berat baby..

Tak lama lepas tu.. ibu di bawa ke bilkk prosedur utk scan baby. Duk lepak lama gak dalam tu. Dekat 30 minit.. nak tggu doktor pakar. Tak silap ibu.. doktor Hamidah. Hehe.. lepas tu doktor scan.. dia tanya last scan berapa kg.. ibu kata 2.7kg. Pastu dia kata.. besar ni. Dalam 3.6 or 3.7 kg. Terud dia tanya lagi. Tinggi pn berapa. Ibu kaya 150cm. Lepas tu doktor cakap.. cukup cukup jek ni. Dia terus tanya doktor lagi satu.. esok c zer ada berapa org. Doktor tu kata ada 3 org.

Doktor terus kata.. memandangkan sebelum ni pn c zer.. dan kali ini baby pun besar.. sy cadangkan pn czer ajer la. Kalau pn nak normal jugak sy tak halang. Tapi sy rasa.. baik czer memandangkan baby besar ni. Ibu pandang doktor.. ibu kata.. takpalah doktor. C zer jek la. Sebab dulu pun macam ni jugak.. tapi akhirnya czer jugak. Doktor kata.. esok sy letakkan pn dalam senarai emergency utk czer. Kita cuba buat pagi.  Pastu ibu kata.. ok . Nak kata apo kan. Ok lah... hehehe..

Tadi doktor baru bagi surat utk tandatangan kebenaran operation dan surat risiko jika berlakunya pindahan darah. Tapi doktor kata.. risiko nyer rendah.. sebab darah dah saring banyak kali. Dan tak semua operation akan di lakukan pindahan darah. Kecuali kritikal. Insyallah. . Maha suci Allah. Moga Allah.. lindungi ibu dan baby dari masalah tu.... ok.. itu jek lah.. citer utk malam ni.. hehhee.. sok sambung.  Nak tido dulu.. papai..

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan