Friday, August 27

Pembuangan Bayi

Sekarang bila baca jek surat khabar, tiap tiap hari ada cerita  mengenai pembuangan bayi. Sedih baca, meleleh jugak lah air mata ibu.. Bayi yang tak bersalah di buang, dibunuh dengan kejam. Macam haiwan. Haiwan pun tahu sayangkan anak. Tak tahu nak umpama kan mereka ni macam apa.  
Ibu harap Qaira sentiasa di lindungi oleh Allah daripada masalah dan kemungkaran seperti ini  atau apa apa sahaja yang melanggar batas agama dan kemanusiaan.  Ibu tgk gambar yang ayah ambil. Tetiba ibu jumpa gambar ni.. tergelak besar ibu. 


Tgk semua.. Qaira pun tahu sayangkan baby.. siap pakaikan lampin dan baju lagi. Kekadang dia akan bagitahu ibu.. “Ibu.. baby berak.. baby kencing..” tu suh tukar pampers la.. sebab tu skang pampers banyak yang rosak gamnya sebab dia bukak untuk pakai kat anak patut tu.. adios….. 

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan