Friday, August 27

Buka-Buka Ramadhan - RESTORAN UPIN IPIN & TUPAI-TUPAI & RIMBA ASYIK

Kali ini ibu nak cerita pasal tempat tempat berbuka yang kita dah gi sepanjang 16 hari puasa ni.Antaranya ialah Restoran Upin dan Ipin. Lokasinya di Shah Alam Selanggor, berhampiran dengan Tesco Extra. Mula mula sampai.. Qaira Excited giler.. mana tidaknya.. peminat fanatik Upin dan Ipin. Juadahnya ibu leh kasi 3* jek la. sebab ibu pernah rasa juadah yang lagi best kan.. so.. biasa biasa jek la. Ibu review pasal masakan dia berdasarkan menu yang kita minta ekk.. apa yer.. lupa lak menu dia..

1.Tomyam
2. Daging MeraH
3. Telur Bistik
4. Kailan ikan masin 

dan yang paling penting.. Qaira berjaya "paw" ayahnya patung upin . reganya rm29.90.. haha tapi tak comel pun macam dalam kartun tu.. Patung tu skang dah jadi peneman dia gi sekolah. hahha

Nilah restoran nya.. hehhe. ramai gak orangg masa tu. 

Jalan jalan buka kita lepas tu ialah di Restoran TUPAI TUPAI di Bangi. Selalunya sejak belum kawin lagi ibu dan ayah dah pi Restoran ni. tapi pergi yang di Kuala Lumpur. berhampiran DBP tu. 
Restoran Tupai tupai di bangi ni baru je buka. Tapi kita dah pergi 3 kali termasuk yang ini. Buffet dia banyak. ada western, malay, mee, laksa, kuih dan Steamboat.. tu my peberet.. hehehe. Harganya dalam rm38 seorang. ni rega bulan puasa. kalau hari biasa rm25 jek..
Kol no ni kalo kowang rasa nak torai2 makanan kat sana yek..
BANGI - 03-8922 2525
KL - 03-21443 2525
Qaira asyik makan. Ibu termenung sambil tunggu waktu berbuka. hehhe

baru baru ni kita gi berbuka di Restoran Rimba asyik. di Bangi jugak. Makanan 3* la.. biasa jek. sebelah SOHO.. malam ni nak berbuka kat mana lak ek.. hehehhehe.. pk pk.. na na na..
Restoran ni lupa plak nak mintak nombor telipon dia.. hehe
Juadah berbuka kita di Rimba Asyik...

No comments:

Post a Comment

Bercakap-cakaplah di sini sesuka hati dengan kaedah bersopan..

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan