Thursday, April 22

N3 GeraM!!


 Kali ini adalah n3 ibu. Ketidak puasan hati ibu bila membaca akhbar harian metro yang tajuk nyer..

Nak tahu sebab apa ibu sakit hati?? Sila lah klik dulu tajuk berita kat atas ni dan dtg ke sini semula, baru bleh paham.

Persoalan,
Alasan terlewat bangun tidur tidak dipedulikan cikgu wanita berkenaan yang memarahi saya sebelum dia menghalau saya pulang sebagai hukuman kerana datang lewat".
<-- ini alasan orang tak berapa nak cerdik.. so mmg la kena denda. Kenapa bangun lambat pergi sekolah? Kalau lambat.. Subuh macam mana?? Ha jawab-jawab.. alasan ni adalah alasan zaman jepun.


Ayah pula tak puas hati dengan tindakan cikgu wanita berkenaan dan membawa saya ke sekolah untuk menyelesaikan masalah itu,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di Taman Desa Putra, Manir, semalam. 
<-- ha ni selalunya kalau tak puas hati, mesti datang sekolah marah-marah cikgu, lain kali bila nak datang ke sekolah kena berhemah skit.. jgn main terjah..

“Dalam keadaan saya memintanya mengatur pertemuan dengan pengetua, tangan saya secara tidak sengaja tersentuh kepalanya(cikgu wanita tu) dan itu yang mengeruhkan lagi keadaan,”
<-- secara tak sengaja??.. r u sure secara tak sengaja?.. kalau datang sekolah dengan perasaan tak puas hati, mesti emosi mengatasi akal. tu sah sengaja..yg tgn dia nak melintas atas pala cikgu wanita tu apsal? tapi sebab masuk berita, kata lah tak sengaja, nanti orang tak salahkan awak kan.. kalau betul tak sengaja, u bley say sorry pada cikgu n explain tak sengaja.. ni tak..!! 




Surat kabar ni bukan leh percaya sgt.. sepatutnya kena amik statement dua dua pihak.. bila kuar surat khabar mende ni dah menjatuhkan martabat perguruan..
Tapi yang aku pasti, suami cikgu tu mmg salah lah. Walau apapun, kalau isteri dia kena tunjal pala pun.. dia wat la report polis.. tp bila dia belasah lelaki tu.. abis-aib guru satu malaysia.. geram nya aku....

Beginilah nasih guru..... walaupun kita berjasa mendidik anak bangsa, tapi kita selalu diaibkan oleh akhbar-akhbar dan ibu bapa yang tak bertimbang rasa. Anak sendiri tidak dididik sebaiknya.. Guru menjadi galang ganti nya.. 

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan