Wednesday, October 15

Rewang Raya

Ini siapa?? Mawi?? Oh tentunya Bukan.. walaupun botaknya menyerupai mawi.. huhu.. Inilah.. Jejaka Ensem Abad ini.. tontulah.. Wan Fahim Rashidi... huhuh.. Sompat gak bergambar masa datang raya umah Kita..

Lepas beraya di rumah kita, Kita dan keluarga Encik Ensem ini pergi la pulak beraya ke rumah Awek Comel yang ada kat Subang.. Rumah siapa?? teka teka.. semestinya la rumah Iman Alia Fatiha. Anak Mak Long kita.

On the Way perjalanan ke Subang.. Pergh.. tgk tu.. di depan tu.. Golap sungguh awan. Menandakan hujan lebat akan turun.. Jeng.. jeng.. jeng.. harap harap sempat sampai sebelum hujan lebat... tetapi.. Aiyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..

Hujan turun dengan lebatnya.. sampai tak nampak jalan.. Ayah seperti biasa.. mana reti nak berenti walaupun hujan lebat.. kita meneruskan perjalanan.....walaupun dalam keadaan samar samar hujan.. leh ke pakai ayat ni? hahaha.. belasah jek laa..

akhirnyaaaaaaaaaaaaa.. tadaaaaaaaaaaaaa...

sampai gak.. kita umah Maklong. Pertemuan 3 orang sepupu.. huhuhu.. Fahim, iman dan Qaira.. apa ntah yang diorang sembangkan.. agaknya la kan..
Iman: lebat tak hujan tadi Qaira..
Qaira : Lebat Gilak.. tiada yang lebat selain lebatnya.. tak caya tanya abg Fahim
Fahim : betul betul betul.. ( gaya ipin dan upin )
( ibu translate dari bahasa jerman yang mereka gunakan kedalam bahasa Malaysia.. huwakakka)


Iman: Penat Qaira ye.. meh sini akak kasi air suam.. meh meh... emmmmmmmmmm sedapnya..

Qaira : tima Kasih.. penat wooooooooo.. hausnya....

ok tadi tu cerita hari sabtu 12 hb. ni plak cerita hari Ahad 13 hb..

Selepas makan Tengahari yang di masak oleh Achik Ila.. lauknya sambal sotong dan sambal ikan Bilis dan gulai Ayam semalam.. huhuhuu.. kita pun berangkat ke Setapak.. Achik Ila tak ikut.. dia kata nak gi Kotaraya nak beli cd korea. Kita gi Setapak untuk beraya di rumah Mak Lang Ayah.. ala.. tak der gambar.. biasalah.. ayah lupa nak tangkap.. lepas tu kita beraya ke Pantai Dalam rumah Mak Uda Ayah. Kita pergi konvoi dengan Family Mak Ngah An. Lepas jalan jalan raya.. kita pun memergikan diri ke KLCC.. huhu.. Mak Ngah An tak ikut.. sebab hujan, tapi kita seperti biasa.. bukan kisah pun .. hujan kerr.. panas ke.. asal jalan.. semua jadi.. Tujuan asal ialah nak gi kedai buku Konikuya..


Si Qaira wat Muka Lawaknya dalam kete masa On the way nak gi KLCC

Tadaa.... dah nampak KLCC.. HUjan..


Sampai KLCC.. Ayah sempat tangkap gambar kete Petronas kat Petrosains.. nak masuk tapi dah tutup.. terpaksa la tgk dari luar jekk..
ha.. nampak tak tu..Signboard Kinokuniya.. kat situ lah yang kita nak gi.. Nak cari Apa??? huhuhu.. mestilah ibu nak cari buku cerita peberet ibu.. Ibu cari KAt MPH Alamanda.. dah habis.. buku cerita apa??? tunggggggggggu....

Tadaaaaaaaaaaaa. peberet ibu.. best woo.. cuba la baca.. Ayah beli Buku tanam tanaman.. huhuhu..
abes dah cerita.. pas tu balik laa... soknya senin.. ibu demam.. dapat MC dua ari.. selasa lak.. Ayah lak demam.. dapat MC sehari... Demam kami dimulai dengan demam Qaira.. huhuh...






2 comments:

  1. "ralat" 1. - lepas gi umah maklang kat selayang.. kita gi pntai dalam..umah maktih..bukan mak uda.. mak uda yg kita jmpa kat selayang tu..hihuhuhuhuh

    "ralat" 2. - kedai buku..tu bukan Konikuya..harap perbaiki ejaan..muhahaha kang kene saman.. tu signboad..Konikuniya..

    muhahaha meralatkan je kojer pepagi ni.. kene kusus 3 hari.. hari ni last day,,konvo la hari ni..muhahaha..siyu suuunnn

    ReplyDelete
  2. wakakaka.. ralat meralat rupanya den ni

    ReplyDelete

Bercakap-cakaplah di sini sesuka hati dengan kaedah bersopan..

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan