Thursday, October 30

Pangggggggggg.. adeh sakitnyaa

N3 kali ni.. mesti terkujatkan.. huhuhu.. Pangggggggggg.. adeh.. sakitnya.. kalau baca mesti maksudnya.. kena pelempang.. dah sakitnya... adeh.. ini la.. sakitnya.. sakit.. betul.. sakit.. tapi bukan ibu yang kena.. orang lain yang kena.. ibu yang tgk.. jadi takut.. dan tangan ibu mengigil bila tgk.. terkesima sekejap.. minggu ni.. memang minggu talak Ong la.. bagi ibu.. huhu.. ada dua story pada minggu ni.. yang kurang best.. nak cerita mana satu dulu ek.. cita.. Panggggggggg.. atau cita... argHHHHHHHhhh ArghHHHH,,, pilih.. pilih....



wakakakka.. ibu cita yang PanggGGG dulu la ek.. ceritanya begini.. pada suatu hari.. dia sebuah desa yang bernama Putrajaya.. ada sebuah sekolah yang bernama.. sMK Putrajaya.. dot dot dot.. Di sinilah Ibu mengajar.. huwakkakaa.. cam citer purba lak.. ok.. back to story.. tadi.. masa ibu mengajar kelas tingkatan 5.. ibu mengajar seni.. so biasalah.. dekat dekat nak SPM ni lagi 2 minggu.. ibu wat revision ngan diorang. So.. ibu guna la OHP.. (overhead Projector) ini memudahkan ibu mengajar dan nak tunjuk gambo.. biasalah.. belajar seni banyak gambo. Ibu punya lah terang punya terang.. biasalah..kalau masuk kelas ni.. macam ibu terang sensorang.. ibu pandai sensorang.. diorang ni layan tido.. sembang.. dan etc la.. tapi ibu totap menjalankan tugas.. nak wat revision ngan diorang.. pastu abis satu topik ibu dah bincang ngan diorang.. ibu tutup OHP.. nak sejukan dulu.. sambil tu ibu cari gambar gambar lain nak tunjuk.. masa ibu tengah ralit.. tetiba..



"ko pe hal..." pas tu dia bangun.. Pangggggggggg... dia pukul tenguk pelajar pompuan ni.. terkejut ibu.. terkesima.. tak tau nak cakap per.. yang pukul tu jantan.. Adeh...



pas abis time ibu terkujat tu.. apa lagi.. mengamuk la ibu.. budak pompuan tu pun mengamuk dan menangis.. sebelum tu.. ibu nampak budak lelaki ni kacau budak pompuan tu.. budak pompuan ni marah la.. dia amik beg.. pukul bahu.. terkena la pala sikit.... tu jek..

sebab tu dia bangunnn.. pas tu.. Ko pe hal..bapak aku pun tak pernah sentuh pala aku.. pastu la dia lempang...lempang ke tumbuk ke.. cam gitu le.. dengan menggunakan tenaga lelaki nya.. adeh.. ibu tgk pun sakit..



punya geram ibu leh cakap.. sebab bapak ko tak pernah sentuh pala ko ko jadi cam ni.. adeh.. tu ayat geram tu... huk huk huk.. ibu kata lagi.. " mak bapak ko ada bagi mak bapak dia duit tu bg dia makan.. supaya ko bley pukul?? dan bla bla bla bla lagi la.. apa punya Jantan.. Dayus.. bonci tul ibu tgk muka dia dah..



citer kedua.. cita.. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. huhu citer ni pasal sorang budak tu histeria... huhuuhuhu.. jeritttttttt.. gelak.. pastu pengsan.. pastu dia sedarrr.. dia jeritttt... gelak pas tu pengsan balik.. haha.. masa ni ibu terlibat gak.. budak dari kelas yang sama ngan kess Panggg tu. Ibu ngajar kelas sebelah.. tetiba ibu dengar bsg bsg.. ibu pi tgk.. rupanya histeria.. pi pegang.. huwakkaa 4 orang pegang... ciss.. dia tolak pala ibu.. hak hak hak.. tapi ibu tetap maintan..pegang.. ada ustaz tolong baca ayat ayat suci.. pas tu ayah dia datangggg.. lama gak la nak tenangkan dia.. ntah la.. bagi ibu tu tension jek kot.. bila tension.. mudah la mende mende halus ni nak dekat.. ye tak>??? huh ye kan jek laa..



Tadi masa ibu kuar kelas.. budak cakap.. cikgu lagi yang jadi orang tengah tuk dua kes dah.. hwakkakaa.. ibu kata. ntah.. apa la malang nasib saya minggu ni.. ahaksss..



Hari pasal Qaira...?? tak do intresting.. cuma tadi gi Jusco.. cari baju tuk Qaira.. sebab sok Mak nani dia nak kawin.. theme hijo,, so kena la beli baju hijau.. dan malang lagi.. sepatunya malam ni ibu kena jahit baju kurung yang mak nani beli tu theme dia kawin.. tapi bila bukak mesin jarum patah.. uwaaaaaaaaaaa.. mana sempat nak wat dah.. sok nak balik kg.. so.. ibu pakai lah baju kebaya hijau ibu tu nanti..



Ti kami update blog pasal mak nani kawin lak ekk.. tunggggggggguuu....



Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan