Friday, September 19

Nak Beli SUSU KAMBING TAK??

Misi Mencari Susu Kambing

sambung.... hehehe

Lepas aku bersalin.. si budak Bam bam ni.. Aku dan Suami bersetuju memberikan namanya  DINNA HUSNIL KHOTIMAH..


heheheh bam bam kan.. so selepas dua bulan mmg budak kecik ni aku beri dia full breast feeding. Bila bulan ke tiga aku terpaksa ajar dia minum susu formula, sebagai persediaan aku untuk kerja. walaupun mmg aku ada stok susu yang diperah dan disimpan dalam peti. Misi pencarian susu kambing ni agak thrill jugak la.. heheh tapi tak lah thrill sangat sebab aku dan suami mmg dah decide untuk cari susu kambing. 

Cari-cari.. search kat internet.. tak banyak susu kambing untuk bayi.. kalau ada pun semua yang untuk 6 bulan keatas.. so.. cari cari.. aku jumpa satu susu kambing ni.. 

SUSU KARIHOME
hehheheh mula mula dgr aku ingat KARI.. ada ke pelik susu ada KAri. hahaku haha.. so  first time cari susu ni mmg susah. Tak semua kedai ada. AKu cari dari satu farmasi ke satu farmasi.. punyalah susah.. untuk makluman aku duk di Seremban. heheh so mmg payah la kan. AKhirnya jumpa jugak di satu farmasi,  BELI le.. Perghhh terkajuiot den.. maha rogonyo weh.. masa aku beli ni rega nya ialah RM49.20 untuk 400 gm yer kawan kawan.. bukan 700gm .. hehhee mahal ler kan.. tapi tak per lah.. demi anak dan misi untuk memberikan dia susu kambing berjaya. So Alhamdulillah.. bila dia minum susu ini untuk first time.. tak der masalah.. elok jek.. perut ok.. semua ok la.. 

Sebelum ini anak aku kena kurap susu sikit kat muka.. hehehe biasalah kan.. anak breast feed ni.. kalau omak arr malas nak mengelap pipi dia bila lopeh menyusu.. mmg mudah kono kurap susu dan kulit anak aku lak sensitip sikit.. hehhee.. so lepas minum susu kambing ni.. mmg kulit dia semakin ok..kembali mulus hahha...dan kurang demam.. selsema kalau kena cepat baik.. 

so.. aku teruskan jugak guna susu ni.. walaupun agak mahal tapi berbaloi,  tapi masalah nya susu ni mmg susah nak dapat stok, pernah pergi Mydin, tgk susu ni lebih murah dari hg di luar, so aku beli la 2 tin, lepas tu, nak beli lagi asyik tak der.. tak der.. so terpaksa pergi kat farmasi yang mahal ni. anak aku minum susu ni lebih 10 tin la. Aku pernah tanya kenapa susah sangat nak dapat susu ni, farmasi tu kata tak ramai mahu la. mahal.. hehehhe untuk makluman.. farmasi tu dekat umah aku jek. so dia amik pun untuk stok aku jek.. hahha dan ada seorang lagi penduduk kat situ. tapi dia amik stok umur 6 bln ke atas. hehehe.. 

Di sebab kan kepayahan nak dapatkan stok.. aku tanya lagi ke farmasi tu.. dia jawab apa.. " Pn.. ini susu arrr... mahu naik arga.. sebab itu arrr.. susu ini susah dapat. dia tahan maa.. " hohohohohoho... mmg pun.. yang terbaru hg nya ialah rm 52. huhuhuh. mahai wooo..... 

so aku dan hasben terpaksa cari alternatif lain untuk cari susu kambing.. so cari cari cari.. akhirnya kami jumpa susu terbaru ini.. 

Photo: Susu Kambing MummyLicious Asli

Untuk Order PM ke ==> http://bit.ly/pmMm

@ Whatsapp ke ==> 012-3668149

#susukambing #makanansunnah #sayajual #susuanak

so anak aku skang minum susu ni .. mmmg terbaik.murah dan terbaik.. 
nanti aku cerita lagi ekk.. so jika berminat boleh pm aku.. hehheehehhe..

No comments:

Post a Comment

Bercakap-cakaplah di sini sesuka hati dengan kaedah bersopan..

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan