Monday, June 16

Berkelah di Hutan Lipur Kuala Woh Tapah

Edisi kali ini ialah nak cerita mengenai berkelah di Kuala Woh Tapah pada hari Ahad 15/6/2014. Ini kali keberapa ntah pergi, dah banyak kali woo pergi. dan cerita berkelah di Kuala Woh ni pun dah cerita  dolu dolu punya edisi. heheh

Kali ini pergi Kuala Woh , ATok tak ikut sebab Atok baru lepas laser matanya. so tak der la nak ikut. takut infection. Pergi Kuala Woh ni pun bukan rancang pun, ayah la.. masa on de way balik kampung ajak pergi Kuala WOh. Tapi yang tak logiknya, sampai kampung hampir jam 4 petang, ade ke ajak pi sana.. tak logik sungguh. Ibu kata, tak mo.. pergi esok jek.

Apa yang kami bawak masa berkelah... hehehhe apa jek yang ibu sempat masak pun. Pagi-pagi Ahad tu pergi pasar, ibu beli ikan keli 1 kilo , harga rm 7.00 hahhahaha. sebut harga tu. Yang penting kalau beli ikan keli dengan Pakcik ni kat Pasar Tapah mmg ikan dia tak bau hanyir or lumpur.. shedapppp jek. boleh gitu. Lepas tu beli ikan Merah seekor, Lala dan beberapa bende lain la. Balik dari Pasar hampir 10 pagi. perghh... masak jek la apa yang mudah. so ibu masak Goreng Cili Api Ikan Keli, Lala Masak belasah jek dan Sup Ikan merah. Ada lebih sambal ikan bilis tumbuk Acik Ila.. so bawak sekali. dan Tak lupa .. hahahha PETAI.. biasalahkan, balik kampung mesti makan petai walaupun pi berkelah. hahhahaa..

Sampai Kuala Woh hampir jam 12 tghri gak.. Apalagi.. sampai-sampai, semuo porut dah lapar. Bedal dulu la apa yang ada, lepas tu baru.. mandi-manda... Ini lah beberapa aktiviti gilababas yang kita orang buat..



Dinna My Bam bam. hehhe dia merangkak dalam Air.. Takutnya idak .

Tok Moh sedang bertapa.. Ayah buat perangai Ngok Ngek nya

Chakkkkk!!!!!

Keluarga Bahagia... 

Aktiviti Jadi Tarzan..



 Keindahan Hutan Lipur Kuala Woh




 Aktiviti Mari bersyampoo.. Syampoo ini ditaja oleh Acu Ija. heheheh


Tarzanita... hehhehehhehe 
heehhe.. tadaaaa.. Acu, Achik Ila, Ibu, Qaira dan Dinna..

Yehaaaaaaaaaaa.. habis sudah cerita. ponek nak tulis dah. lain kali sambung lain untuk aktiviti seterusnya.

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan