Wednesday, June 9

Khalifah Besar Silat Gayong

Apa mende topik ni?.. nak cerita pasal silat la pulak.. hahhaa.. Korang tahu ke Silat?? mesti tahu punya kan.. Silat ni sejenis kuih.. hahaha.. bukan.. Silat ini ialah satu jenis seni mempertahankan diri yang sepatutnya semua orang kena pandai, terutamanya pompuan.. hehe.. bukan apa.. skang ni banyak sangat perkara tak baik, contoh rogol, culik .. kalau pompuan pandai silat mesti leh lawan diorang kan.

Apa ke panjang nyer membebel ni.. hahaha.. back to title.. Apa mende sebenarnya Khalifah Besar dalam Silat Gayong ni?? apa..?? apa??? jawapan nya.. huhuu. ibu sendiri tak tahu.. hahhahaa.. yang ibu tahu Khalifah ialah ketua..tapi kHalifah Besar silat gayong.. wo pu chi tao.. huhu.. Ibu pun surf la internet, saja nak tahu apa kah sebenarnya yang di katakan Khalifah besar . surf.. punya.. surf.. terjumpa la satu laman web ni..http://silatgayong.org . laman web ni menerangkan supaya ibu lagi terang.. hahaa.. Apa yang ibu paham dari pembacaan tu. menerangkan bahawa Khalifah ini ialah ketua ketua yang bertanggungjawab dalam Majlis Tertinggi Lembaga Beradat Kebangsaan.so di bawah majlis ni adalah beberapa majlis kecil yang lain.. ti sapa nak paham.. baca la ngan lanjut kat website ni http://silatgayong.org.

Mesti korang sedang fikir.. asal lak ibu Qaira sibuk pasal khalifah besar ni.. haahah ( kalau korang tak pk pun.. pk pk la.. haha) sebenarnya...jeng jeng jeng...

hahhaha.. nampak tak.. nampak tak... tu.. EN Taib Bin PAiman.. pakai selempang 3 jalur tu.. huhuhu.. En TAib Bin Paiman ni.. adalah datuk Qaira.. hahaha Ayah kepada Ayah Qaira, telah di anugerahkan Khalifah Besar Silat Gayong untuk negeri Sembilan... heheh apa apa pun TAHNIAH AYah... hehhe.. sok leh ajar Qaira silat ekk..

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan