Saturday, September 20

Rilek a.k.a Penat

Selari dgn tajuk di atas, bersamaan 20 ramadhan, adalah hari penat ayah. Sepanjang minggu ni dari isnin sampai jumaat, penatnya Ya Robbi...payah nak ckp. Apo hal tah la. Kiranya hari bermalas-malasan ayah lah nari. Kira cam member kita kat bwk ni, cuma bezanya ayah pose..dia tah la...cam tak jek...ngelat la tuhh..


Bila kita pose, kita xleh mkn dan minum. Mungkin masa Qaira dh tau makna puasa bila Qaira dh pandai baca blog ni sok..



Ada la belen2 tenaga kat jari2 nih so ayah bleh la kut utk naip serba sedikit ttg apa yg berlaku hari ni kat sorga sementara kita milik kerajaan nih...lalalala..Cam bese, ibu bgn lewat sket ye la sabtukan. Ayah plak lewat lebih sket drpd ibu. Bgn2 jek tgk Qaira ngah main sensowang..ibu lak ngah nyambung jahit baju kurung raya Qaira *bj utk ayah xde ke* beli kain awal dh tp maklum la..kesempatan tu yg kurang. Tebiba ayah teringat Encik Mc'D yg dah lama kita x jenguk semenjak bln pose nih...adehhh...sabo!...sabo! Puasa...



Oh! Ya...ptg ni kita nak p umah akak Iman kat Subang. Aduyai!!..kalo ikut2kan tekanan darah ayah, maleh tul nak p. Letihhhhhh..mana xnya..ni kesan drpd ayah x tdo mlm td sbb o9 sampai sahur..ye la...tul tu...sapa suruhkan..tp sbb dh janji ngan dema2 kat sana nak berbuka bersama. Akan ku gagahi jua walau ke hujung dunia..cehh..x baik nipu lan pose nih!!!!

Sebenarnya ayah dh cdg nak try wat roti mlm td. Brg2 ada dh ibu tlg belikan.. tp apa kene tah..hasrat tersebut terpaksa ni tunda ke satu tarikh yg mungkin akan diberitahu kelak. Mungkin virus M dh mula menyerang ayah since isnin lg, so tertangguh lg la projek tu..pada mulanya ingat nak wat kek. Almaklum la hajat hati nak tgk rupa bentuk kek pertama buatan sendiri. Nnt2lah ayah cuba gak wat. Sementelahan nak wat kek bkn keje enteng. Bg ayah bih kuwang sama jek cam nak wat script Java..sapa setuju angkat tgn laju2...ramainyerrr!!!!...muahahaha..



"Aik!!! td ayah kata letih tp rase cam panjang menjela2 lak entry hari ni?" tanya Qaira di dlm ati. Tu la..ayah jrg2 apdet mengapdet nih..tiba rajin jarinya, cenggini la..sementara rajin nih, apa lagi yg ayah nak cite ekk..Oh! Ya!...finally ayah merasa gak bersolat tarawikh kat masjid yg menjadi kebanggaan ayah khususnya dan Malaysia secara am nya..cewahh. Tp baru pegi 2 kali..hehehe. Bleh kata bangga ke cenggitu? mlm2 len bertarawikh kat surau umah kita ni jek. P yg dekat jek walaupun masjid Putra tu tak la jauh mana pun..jln kaki pun sampai *kalu jln kaki, p washington pun lepas cuma tatau bila sampainye je la kan* lebih afdal p yg dekat lgpun jemaah xwape ramai..so baik la kita memeriahkan yg kat sini jek dulu.


Adeh!!..ayah cupppp sampai sini dulu lah. Fenin lak pala. Mungkin simtom jerawat yg baru membuat wilayah kat dahi ayah ni kut. Penah 1 dok tu ckp "di dahi kita ni terdapat byk urat2 yg mana bila jerawat tumbuh di situ, berkemungkinan besar akan diserang sakit kepala. Ini disebabkan jerawat tersebut telah menindih urat yg mengakibatkan pengaliran darah dan oksigen kurang sampai ke kepala"..ecehhh!!..cam ayat medik tv lak..papun ayah berterima kasih sesangat kat beliau (doktor tu la) sbb sblm ni ayah salu sakit2 pala nih. Ingatkan migrain ke hapa ke yg tak diundang. Alhamdulillah...Nnt ibu sambung2kan lak eh. Len2 kali kalo ayah malas, letih, penat, boring tp rajin jari ayah tulis lagi..Gracias!!!



*Org bese type P/S nih..ayah pun nak wat gak lah...
*P/S :-Sesi luahan rasa..Rasanya sume tau cite nih kan...ibu Qaira xpenah miss walau iklannya skalipun..bygkan tu betapa cite ni meresap ke jiwa ibu hinggakan beliau (yakni.. ibu) tau waktu tepat cite ni akan start...kat ayah dh kira dasat dah tu...

Ada ke patut lan2 pose nih wat cite2 hantu. Tak masuk akal langsung. Wat la kisah para nabi ke kisah tauladan ke....pssstt..minggu ni terlepas lagi ayah nak tgk Kekasih Ku Seru nih..maklumla..tarawikhkan. Xpa..nnt leh ulang tgk kat w/site TV3...

Jam Berapa Dah Ni???

Cerita-Cerita Lama

Blog Rakan